Eesti turismiettevõtetele suunatud turismiettevõtete teenusedisaini meistriklassi 1. grupi võitja Kernu mõisa tegevjuhi Meelis Kolki sõnul teist sellist mõisa Euroopast naljalt ei leia, kui eesootavad muudatused peatselt ellu viivad.

Millega Kernu mõis tegeleb? Kuidas tutvustaksite seda inimesele, kes teie ettevõtmisest väga vähe või üldse kuulnud pole?

Peame Kernu mõisas täna privaatsemat hotelli, mille keldrikorrusel on juba kaks aastat ka õdus ja omanäoline Kellerspaa. Mõisa ees laiub maaliline paisjärv, mis sai värskelt Saue valla poolt rekonstrueeritud ja näeb nüüd tõeliselt hea välja. Suviti viime mõisa küünis läbi teatrietendusi ja aegajalt peame ka mõne kontserdi maha. 

Mõis asub Tallinnast kõigest 35-minutilise autosõidu kaugusel ja sobib oma eri suuruses ruumide tõttu hästi nii tööalaste väljasõitude kui pulmade ja muude pidustuste pidamiseks. Kernu mõisal on täna maad 64 hektarit, mis tagab sündmuskohana privaatse sündmuspaiga. Mõisa peahoone majutab 12 toa ja nelja sviidi peale mugavalt 32 ööbijat ning mõisa tallihoonesse saab täiendavalt seada kuni 50 majutuskohta.

 

Mis teeb teid eriliseks ja mida peate seni suurimaks saavutuseks? Mida veel arendada soovite?

Kernu mõisa eripära peitub seltskonnas, kes siin tegutseb. Meil on siin alati hea olla, aura ja energia on hea. Nüüd on meil ka uus värske kontseptsioon, mille kallal tublisti teenusdisaini meistriklassi raames tööd tegime ning asume seda kohe ka jõuliselt ellu viima. Kui eesootavad muudatused peatselt ellu viime, siis teist sellist mõisa naljalt Euroopast ei leia.

Mis oli teie jaoks InterActi korraldatud teenusedisaini meistriklassis osalemise eesmärk? Millist probleemi lahendada soovisite?

Meie eesmärk oli tugevdada oma ärimudelit läbi uute saadavate kogemuste. Soovisime saada teadlikumaks, organiseeritumaks ja viia läbi oma tööprotsessides vajaminevad uuendused. Ega me päris täpselt ei teadnudki, mida teenusdisaini meistriklassist oodata. Kohale jõudes sai iga päevaga kõik järjest selgemaks.

Teemasid, mille kallal on vaja tööd teha, on meil mõisas mitmeid. Meistriklassi raames valisime oma sihiks lahendada murekoht, mille tulemuslik lahendamine meid majanduslikult kõige enam aitab. Selleks murekohaks on väga madal hotelli täituvus nädalasisestel päevadel.

 

Kirjeldage palun natuke osalemise protsessi ja tulemust.

Kui esimesel päeval meistriklassi saabusime, oli päev üsna pinnapealne ja aeglase kulgemisega. Olime saabudes juba energiat ja elevust täis ning valmis kohe tööga pihta hakkama, aga sel päeval pandi me peades alles seeme piltlikult öeldes idanema. Kui lõpuks töö pihta hakkas, olid päevad väga sisukad. Meilt oodati väga lühikese ajaga väga kiireid otsuseid, milleni jõudmiseks pidi suure ajalise pinge all kiirelt mõttetööd tegema, mida tavaliselt mõtleks rahulikult.

Leitud mõtteid pidi ka kohe avalikkusele presenteerima. Enamasti oli tunne, et tempo on liiga suur ja selle ajaga ei jõuagi korralikult midagi läbi mõelda. Samas kui meistriklassi koolipäeva lõpus koju või tööle sai naastud, oli kogu tunni sisu ja mõte selge ning teadsime täpselt, mida saadud info ja näpunäidetega ära teha tuleb.

Ülesanded olid alati väga konkreetsed ja nende täitmine nõudis suurt pühendumust. Teha tuli ka mahukas kliendi/persoonauuring, mis eeldas rohkeid intervjuusid. Kõige selle jaoks tuli oma põhitöö ja eraelu kõrvalt lisaaega võtta, ent protsess oli väga põnev ja tore ning tasus end koheselt ka igati ära. Tehtud intervjuude käigus sõlmisime uusi sõprussidemeid rahvusvaheliste ettevõtetega, kelle tiime Kernu mõisas näha sooviksime ning kellele me Kernu mõisa teenuseid täna ümber disainime.

Intervjuude protsessi käigus saime ka koheselt uusi tellimusi. Kogu õppeprotsess päädis väga toreda lõpusündmuse ja afterparty’ga. Kernu mõisal õnnestus oma teenusdisaini prototüübiga, tehtud töö ja paika pandud plaanidega ka žüriiliikmete ees silma paista ning teenusdisaini meistriklass ära võita.

Meie suurim võit oli aga kogu protsess ise ja seeläbi valminud ja testitud prototüüp, mida soovime nüüd väga hoolikalt ellu viia.



Kuidas plaanite tulemust juurutama ja ellu viima hakata?

Paralleelselt teenusdisaini meistriklassiga tegime algust ka kogu mõisa brändingu ja CVI muutmise ja loomisega. Ajaliselt ootasime ära hetke, mil meie uus prototüüp paika saab, et siis kogu loodavat bränding seda kohe ka toetama asuks.

Niisiis oleme hetkel äraootavas faasis, mil maikuu jooksul uus bränding valmis peaks saama ning asume selle põhjal siis oma võidukontseptsiooni “Not another boring manor” ka mõisas ellu viima. Usun, et suve keskpaigaks on meil juba loodud kontseptsioonist väga palju ellu viidud, kuid kuna mõis ise on suur ja kogu kontseptsiooni elluviimine on suur töö, siis kestab töö uue disaini elluviimisel ilmselt erinevate etappidena aastaid. Oleme siinjuures ambitsioonikad ja usume, et põhiline saab tehtud aga juba käesoleval aastal.


 

Mida teie jaoks meistriklassi võit tähendab?

Võita oli vägev tunne ja võidurõõm oli väga suur, sest kogu protsessi elluviimiseks sai sinna pandud palju energiat, aega ja unetuid öid. Et võit koju tuli, kinnitas meile, et me uude ideesse ja prototüüpi ning selle toimimisse on usku ka laiemal ringil, sealhulgas väga pädeval žüriil.

See oli äärmiselt julgustav, et idee, mis meil sündis ja millesse ise juba n-ö armunud olime, on hea ja väärt edasist panustamist. Tegemist on kahtlemata meile ka üheks väga oluliseks ajamärgiks, mis tähistab hetke, kui Kernu mõisas kollektiivselt oma ettevõtluse vormis uue ja selge sihi seadsime, mille kallal kollektiivselt nüüd tööd tegema hakkame. See protsess on meile väga motiveeriv, sest idee ise on väga põnev ja kõnetab meid ja meie kliente.

 

Kuidas ja millistes kanalites mõisat turundate ning kas ja kuidas ka väljapoole Eestit?

Taipasime, et peame väga tugevalt panustama ennekõike Google’i otsingumootorile, et me sealt ikka ja jälle oma sihtrühmale silma paistaks. Selle kõrval toetavad sõna levikut sotsiaalmeediakanalid, suust suhu reklaam, mõned kampaaniad ja sisuturundusartiklid valitud väljaannetes ning kindlasti on tugev mõju B2B otsesuhtlusel. Oleme veendunud, et uue kontseptsiooni elluviimise järel suureneb oluliselt ka P2P (people to people) reklaam.

Väljapoole Eestit reklaamime erasektoris end ennekõike majutusega läbi Booking.com keskkonna. Sõna levitamisel on abiks erinevat reisibürood ja agendid.
Uue kontseptsooni näol leidsime aga viisi välismaistele turgudele pürgida läbi harg- ja välismaiste kontsernide. Otsesuhtlus on märksõnaks – tuleb oma mugavustsoonist ise välja tulla, sest tänapäeval püüab igaüks sulle online-kanalites midagi reklaamida ja selle müra sisse on info kerge ära kaduma.

Millised tulevikuplaanid veel seoses Kernu mõisaga on?

Mõisa potentsiaal on väga suur. Meil on 64 hektarit maad ja palju kõrvalhooneid. Kindlasti liigume me täna järk-järgult väiksema ökoloogilise jalajälje saavutamise suunas ning peame seda silmas igas oma järgmises otsuses. Tulevikus loodame välja ehitada mõisa vana maakivist küüni, et seda saaks kasutada suure sündmuskeskusena aastaringselt. 

Järgmiseks on plaanis ka lisamajutus mõisa kõrvalhoonetesse ning tallihoone majutuse ja teenuste teenusdisaini protsess tuleks veel eraldi läbi käia. Et seda kõike ellu viia, on meil vaja esmalt aga mõisa peahoones ettevõtlusele tugev vundament alla saada, et saaksime hakata planeerima järgmisi investeeringuid.

Visit Estonia partneriks “Turismiettevõtete teenusedisaini meistriklass 2024” elluviimisel on InterAct Projektid & Koolitus OÜ ja Loome Disain. Meistriklassi läbiviimist kaasrahastab Euroopa Liit.